Geraldton (18/10-05)

Startside Et niveau op

Børnenes første flyvetur.

Dette er vores første rejsebrev fra Down Under. Der er ikke sket det helt store endnu bortset fra at vi er kommet herned.

Vores tur startede fredag eftermiddag kl. 15 hvor vi kørte hjemmefra. Vi skulle med flyveren tidligt lørdag morgen fra Kastrup, så vi kørte derover dagen i forvejen og tog en overnatning i Rene's lejlighed (Claus' storebror). Claus' far og mor kom derover med tog, da de skulle køre bilen hjem igen. Vi skulle med flyveren kl. 7. 20 og kørte derud i god tid, da det jo var første lørdag i efterårsferien.

Turen fra Kastrup til Perth i Vest Australien tog 26 timer:

bullet

København - London, 2 Timer

London, 4,5 times ventetid i lufthavnen

London, 1 times ventetid i flyveren (problemer med lasten)

bullet

London - Singapore, 13 timer

Singapore, 1 times ventetid

Singapore - Perth 4,5 time

Børene klarede deres første flyvetur rigtig flot. Der var ingen problemer eller sure miner. Vi fik rigeligt at spise og drikke om bord på flyet. Børnene fik sovet lidt og vi andre stort set ikke.

Vi ankom til Perth med 1 times forsinkelse. Der var ankommet 4-5 fly samtidig, så der var lang kø ved paskontrollen. Da vi kom ud til ankomsthallen var der mange mennesker. Hvordan pokker skulle vi finde Lynne (Val's datter). En mand med et stort skæg spurgte om vi var fra Danmark. Det var Phil, Lynne's ven som var med i lufthavnen. Han gættede på at det var os pga. børnene.

Vi fik hentet vores bil, som Lynne kørte hjem til hendes hus. Vi skulle bo der de første to dag inden vi begyndte turen nordpå. Det var dejligt at få sovet i en rigtig seng igen. Det er stadigvæk kun forår hernede så temperaturen ligger omkring 18-20 gr. i Perth. Solen skinner det meste af tiden. Husene hernede er bygget til at holde varmen ude, så de er kolde om morgenen, men udenfor i solen er det fint.

Den første dag var vi i banken, så vi kunne få adgang til den bankkonto vi havde åbnet i forvejen. Det gik uden problemer, og pengene stod også på kontoen. Lynne skulle på arbejde, så Phil var taget med os. Vi var også et smut nede ved stranden for at gå en lille tur.

Vi har valgt at leje en stationswagon. Prisen var stort set den samme som for en medium størrelse, og det er altid rart med lidt ekstra plads. Det er en Holden Commodore  Executive V6 med en 3,5 liters motor. Den er Kæmpestor. Der er aircondition, automatgear, cruisecontrol og "kørecomputer". Der er ingen instruktionsbog, så vi har måtte prøve os lidt frem. Bilen er bygget i juni 2005 og har kun kørt 13.000 km. Den kører kun 10 km på literen, men når benzinen koster 6,50 kr. går det nok.

Om tirsdagen skulle vi køre fra Perth til Geraldton, en tur på 420 km. Det går fint med at køre i den forkerte side af vejen. I morgen går turen videre nordpå til Monkey Mia, hvor vi skal være i 5 dage. Temperaturen deroppe ligger på 25-30 gr.

Vi har vores bærbare PC'er med på turen så vi skriver løbende på vores hjemmeside. Men for at vi kan få uploaded/ajourført hjemmesiden skal vi finde et trådløst net (Hotspot). Dem er der ikke så mange af herude, så der kan godt gå lidt tid fra vi har skrevet noget til I kan læse det. Det samme gælder for mails, hvor der godt et stykke tid fra mailen bliver skrevet til den bliver sendt.

Daniel og Rikke sammen med Sam (Lynne's hund).

Sandwich ved stranden i Perth.

Limestone klipper ved stranden i Perth.

Frokost ved et roadhouse.